19 Mayıs 2011 Perşembe

Kapitalist Lenin

Herkese merhabalar,  ileride daha fazla eğitim yazılarıyla karşınıza çıkacak blog’um ilk entrysini atıyorum. Bugün konumuz Lenin ve kapitalizm, hemen gözününüz korkmasın kuramların ve akımların dışında birazcık artistik açıdan yaklaşacağız. Sheppard Fairey tarafından hazırlanmış Obama’nın Umudu kampanyasında boy gösteren müthiş görseli belki hatırlarsınız.
-hatırlayamadıysanız:
Aslında bu bir resim çalışması.  Benzeri eserleri çıkarmak için resim kurslarına yıllarınızı ve binlerce küsür türk lirasını kaptırmak istemiyorsanız doğru yerdesiniz Çalışma sonunda muhtemelen elde edebileceğiniz görüntü aşağıdaki gibidir. Eğer beğenmezseniz boşuna aşağı kadar okumayın diye en başa koyuyorum.


.Başlamadan önce bahsetmem gerekir ki, bu eğitimin benzerleri internet üzerinde olabilir, daha iyileri de olabilir. lakin bu benim çalışmam, ben yaptım oldu.


o zaman işe koyulalım:

Bu çalışmada önemli 4 rengimiz var
Kırmızı –Kod:  #E7000A
Açık mavi – Kod:  #4F919F
Koyu Mavi – Kod #01253D
Bej – #FBDE8E

Rengi birleştireceğimiz çizgili swatch’ımız – (yukarda) açık mavi ve kırmızıdan oluşacak.


Aşama 1:
Lenin’in portre fotoğrafı bulunur, ve curve aracıyla koyu ve aydınlık kısımlar şekildeki yay doğrultusunda ortaya çıkartılır.


Aşama 2:
5 kademe treshold çıkartabilmemiz için POSTERIZE aracını görüntümüze uyguluyoruz, ve kademeyi(level) 5 seçiyoruz.



Aşama 3.
Illustrator’de maskeleme işimizi yaparken vector çizimimize yol göstermesi için fotoğrafın 195, 170, 125, ve 60’lık thresholdunu almamız gerekiyor bunu yapabilmek için.
Image > Adjustments >  Threshold sekmesini açıyoruz .

Fotoğrafa (195, 170, 125, ve 60 değerlerinde) her threshold eklememizden sonra projemizi psd uzantısıyla hemen erişebileceğimiz bir yere yapıştırıyoruz.
Yani
195 thresholdu’nu aldığımız görüntüyü threshold 195.psd diye
170 thresholdu’nu aldığımız görüntüyü threshold 170.psd diye

Ya da sizin uygun göreceğiniz bir isimde kaydediyoruz.

İşlem sonunda yukarda ki şekildeki gibi 4 ayrı psd dosyamız olacaktır.






Aşama 4.
Vector çizimine ve boyamaya başlamadan önce renklerimizi ayarlayalım
Öncelikle bir swatch yaratmamız gerekecek.İllustrator’de 4px x 4px yeni bir doküman açın, açılan canvasda 2 tane 4px 2 diktörtgen açın, bu dikdörtgenleri yukarda belirtilen renk paletine göre şekillendirin.
İşlem sonunda elinize aşağıdaki gibi bir görüntü geçmelidir.



Şimdi basılı tutarak iki rengi de seçin, ya da ctrl+a yapın ve renkleri sürükleyerek swatch’a atın, swatcha attıktan sonra renk paletinizi kaydedin.

Geri kalanlar ise sade renkler olacak:
Kırmızı –Kod:  #E7000A
Açık mavi – Kod:  #4F919F
Koyu Mavi – Kod #01253D
Bej – #FBDE8E





(bu renkleri istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz, lakin obama’nın posterinde kullanılan renkler tam anlamıyla bunlardır)

Aşama 5.
Şimdi işin tuzlu aşamasına geliyoruz.
Illustrator’de 450px 700px yeni bir canvas açın. Daha sonra, psd olarak kaydettiğiniz threshold’u çıkartılmış Lenin fotoğraflarını ayrı layerlar halinde illustrator’e import edin. (unutmayın her bir psd dosyasını ayrı layera ekleyeceksiniz)






önemsiz not: İster üst üste koyun diğerlerin görünürlüğünü engelleyin ya da canvasda rastgele dağıtın size kalmış.

Aşama 6.
Şimdi vectorel maskeleme için son hazırlığımızı yapacağız, maskenin yaratabilmesi için ayrı bir layer’a ihtiyacımız var çünkü boyama işlemi yapacağız. Bunun için her bir threshold layer’ının üstüne yeni bir layer yaratacağız.

İsterseniz bu layer’ları kilitleyerek her hangi bir muhtemel sorunun önüne de geçebilirsiniz.

Aşama 7.

Şimdi en zor aşamaya geldik, bunda benim bile yardımım dokunamayacak. Vectorlerimizi yaratma vakti geldi, bunun için Pen tool’u kullanıcaz, fill’i kapatıcaz ve isteğe bağlı geçici stroke’u açık tutabilirsiniz. Bu sayede muhtemel göz hasarlarının da önüne geçmiş olabiliriz.
Pen tool’u kullanırken şekildeki gibi maskeleyeceğiz.


İlk önce beyazları maske içine alacağız, daha sonra geriye kalan vücüdun renksiz kısmını.
NOT: HATLARI KUSURSUZ TAKIP ETMENIZE GEREK YOKTUR.

Aşama 7-a:
Maskeleme işlemi bitince. Bej ve açık maviyi birleştirerek elde ettiğimiz swatch’ı pen tool ile maskelediğimiz görüntüye ekleyeceğiz ve ortalama şöyle bir görüntü elde edeceğiz.




Aşama 8. Şimdi diğer treshold görüntünüzü aynı işlemden geçirin. Ve açık mavi ekleyin




Aşama 9. Bej ile Açık mavi vector’u birleştirdiğimizde şöyle bir şey elde edeceğiz:





3. Threshold’umuzu da işleyince kırmızı renk ekleyeceğiz:


Kırmızı + Bej ve Açık mavi vectorlerimiz birleşince


 Mehmet akif ersoy’a benzedi.


4. Threshold ve Koyu mavi renk ile




Bej + kırmızı + açık mavi + koyu mavi birleşince




Kadı kızı bile kusursuz olmazmış.

Son aşama:


bu aşamadan gerekli rotuşları yaptıktan sonra bir pencere hazırlayacağız, lenin'in arkasında kırmızı bej bir flama yerleştireceğiz.



çerçeveyi yapmak için ben rectangle tool kullandım, bütün canvas'ı rectangle tool ile seçtim, ve bej rengimle içini doldurdum. daha sonra bir çerçeve çıkaracak şekilde iç hatta başka bir rectangle daha kullandım ve seçtiğim alanı boşalttım. daha sonra google'da bulduğum bir sovyet armasını daire haline kesip yerleştirdim ve başından beri kullandığımız 4 rengi içinde dağıttım. flama içinse yine rectangle tool kullandım canvas'ı ikiye böldükten sonra bir tarafına kullandığım kırmızı rengi, öbür tarafına yine bej rengi kullandım, son rotuşlarını yaptım ve ortaya bu sonuç ortaya çıktı





ve son, kapitalist lenin servise hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder